اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بیانیه گروه‌های فلسطینی برای روز قدس: مقاومت مسلحانه کوتاه‌ترین راه برای آزادی فلسطین است

گروه‌های مقاومت فلسطینی در آستانه روز جهانی قدس با صدور بیانیه‌ای به انتفاضه فراخواندند و اعلام کردند، مقاومت مسلحانه بهترین و کوتاه‌ترین راه برای آزادسازی فلسطین است.

بیانیه گروه‌های فلسطینی برای روز قدس: مقاومت مسلحانه کوتاه‌ترین راه برای آزادی فلسطین است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروه‌های مقاومت فلسطینی در آستانه روز جهانی قدس بیانیه‌ای صادر و اعلام کردند، قدس مسأله اصلی امت اسلام، محور نبرد با رژیم اشغالگر صهیونیستی و پایتخت ابدی فلسطین است و رژیم اشغالگر جایی در سرزمین فلسطین ندارد.

بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، در ابتدای این بیانیه به نامگذاری روز جهانی قدس توسط امام خمینی «ره» اشاره شده و در ادامه آمده است، روز قدس امسال در حالی فرا رسیده که تجاوزهای وحشیانه رژیم اشغالگر و اقدام این رژیم برای آوارگی اجباری اهالی منطقه «شیخ جراح» در قدس ادامه دارد، اقداماتی که بر ذهنیت صهیونیستی و نژادپرستانه رژیم صهیونیستی تأکید دارد.

در ادامه بیانیه مذکور بر موارد زیر تأکید شده است:

اول: فلسطینی‌ها را به رفتن به سمت مسجدالاقصی برای ادای نماز و اعتکاف در این مسجد بویژه در روز بیست و هشتم ماه رمضان جهت مقابله با شهرک‌نشینان صهیونیست که وعده یورش به مسجدالاقصی داده‌اند، دعوت می‌کنیم.  این روز باید روز انقلاب و انتفاضه علیه صهیونیست‌های غاصب باشد.

دوم: از فلسطینی‌ها در کرانه باختری، قدس و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ می‌خوانیم حامی فلسطینی‌های ساکن محله شیخ جراح باشند –کسانی که تهدید به آوارگی اجباری شده‌اند- همچنین به دشمن صهیونیستی درباره ارتکاب این حماقت هشدار می‌دهیم.

سوم: قدس «عربی و اسلامی» بوده و همینگونه باقی خواهد ماند، قدس مسأله اصلی امت اسلام، محور نبرد با رژیم اشغالگر صهیونیستی و پایتخت ابدی فلسطین است و رژیم اشغالگر جایی در سرزمین فلسطین ندارد.

چهارم: نبرد ما با رژیم اشغالگر در قدس نبرد بر سر هویت و موجودیت است و طرح معامله قرن، الحاق اراضی، اشغالگری و عادی‌سازی روابط رو به نابودی است.

پنجم: از علما، رهبران احزاب سیاسی، متفکران و اصحاب رسانه می‌خواهیم همه امت را برای حمایت از اهالی قدس و تقویت ایستادگی آنها بسیج کنند.

ششم: بر اصول ثابت ملی برای آزادسازی فلسطین از بحر تا نهر و گزینه مقاومت در تمامی انواع آن و در رأس همه مقاومت مسلحانه تأکید می‌کنیم، مقاومت مسلحانه بهترین و کوتاه‌ترین راه برای آزادسازی فلسطین و مقابله با طرح‌هایی است که دنبال نابودی مسأله فلسطین هستند.

هفتم: به تحقق وحدت ملی ، سازماندهی وضعیت داخلی و احترام به اراده ملت با برگزاری انتخابات، تعهد به وعده‌های داده شده تا برگزاری انتخابات شورای ملی سازمان آزادیبخش فلسطین فرا می‌خوانیم و تأکید می‌کنیم انتخابات باید اول در  قدس برگزار شود و هرگونه تعللی در برگزاری انتخابات را محکوم می‌کنیم.

هشتم: به تحقق وحدت اسلامی و تشکیل بزرگترین ائتلاف عربی و اسلامی و در رأس آن قوای مقاومت برای اتخاذ راهبرد آزادسازی و مقابله فراگیر با اشغالگر فرا می‌خوانیم.

نهم: همه امت را به رد عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر فرا می‌خوانیم و آن را به مثابله خنجر زدن از پشت و خیانت به مسأله فلسطین و امت می‌دانیم.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول